28 Mayıs 2010 Cuma

KPSS Kaçınılmazsa, Zevk Almaya Bakacaksın




Kapana kısılmışlık, kısıtlanmışlık, hayattan ertelenmişlik... kpss'nin bende bıraktığı tatlar... Eminim KPSS engeline takılan pek çok öğretmen adayı benimle aynı hisleri paylaşıyordur. Ne diyorlardı? "Hayatın kapısında durup içeri girememek..." Arafta kalmak... Yedek kulübesinde beklemek..., morotoryum... :) can sıkmaktan başka bir işe yaramaz bu bekleyiş. Bu durum kaçınılmazsa ve arabesk modda yaşamaktan sıkılmışsak bir diğer alternatif yani "KPSS'yi sevmek :S"  kısmına geçebiliriz. Geçen yaz tatilini sırf bu yüzden mahvetmiş biri olarak, bu uyduruk sınav yüzünden üzülüp hayatı dar etmenin hiç bir getirisi olmadığını rahatlıkla söyleyebilirim. Evet KPSS saçma bir sınav, İngilizce öğretmeninin alanı dışında sınanması doğru değil...vs. Bu sınav var mı? VAR peki atanmak için bu sınavı geçmek şart mı? EVET o zaman ilk iş ne kadar abuk bir sınav olursa olsun KPSS'yi koşulsuz kabul etmek.

1) KPSS'yi sev. Tamam en azından severmiş gibi yap :)

2) Memurlarnet forumuna bakama. Asparagas haberlerle kafanı karıştırmak istemiyorsan, "bu sınavı çalışsan da geçemezsin, Allah kahresin bu sınavı, sınava xx gün,xx saat, xx dakika kaldııı!!!!, yine bir öğretmen bu sınav yüzünden intihat etti..." gibi moral bozmaktan ve öğrenilmiş çaresizlik yaratmaktan öte hiçbir işe yaramayan bu tarz yazıları okuyup çalışma isteğini kaybetmek istemiyorsan bakma o foruma!

3)Kendinle yarış. Hedef her zaman dün yaptığın skoru bir basamak yükseltmek olsun, millet x nette ben hala y netteyim diye paniklemek işe yaramaz.

4) Başarıyı tat. Her zaman için kolay denemelerden başla, bir kere başarıyı tatmak kendine güven duymanı sağlayacak. 

5)Kendini Ödüllendir. Ders çalışmak gerekirken dışarı çıkmak, ders çalışmak gerekirken tv izlemek, ders çalışmak gerekirken nete takılmak... hepsi insanda vicdani rahatsızlığa neden olan fakat vazgeçemediğimiz şeyler. Bunlardan vazgeçmek kendini kısıtlamak diyet yapmaya eşdeğer... "bundan sonra reçel yemen yasak" dese biri bana daha çok canım çeker, rüyalarıma girer, ileriki zamanlarda aklım fikrim reçel olur :D halbuki sevmem reçeli, onu cazip kılan yasaklanması... Aynı şekilde ders çalışmak için kendimizi kısıtlamamız hiç istemediğimiz reaksyonların ortaya çıkmasına sebep olabilir. Tv mi izlemek istiyorsun? çöz 100 soruyu sonra vicdan yapmadan rahat rahat izle.

6) İnan. "İyi de ben bunların hepsini biliyorum uygulayamıyorum ki!" diyorsanız inanmıyorsunuz demektir. İnandığınızı sanıp içinizde "ya başarısız olursam korkusu" taşıyorsunuz demektir. 

Haa bu arada hatırlatma: Sınava yaklaşık 1 ay kadar bir süre kaldı (xx gün, xx dakika, xx saniye demedim dikkat çekerim :D ) 



4 yorum:

Adsız dedi ki...

Hayattan ertelenmişliği bir de bana sorsalar.. :(

Saçma sapan bir finalden sonra kpss çalışmak bana hobi gibi geliyor. :) Ama ne yapıyorum elimden geleni yapmalıyım diyip çalışıyorum.En azından verdiğim para boşa gitmesin,kendimi ölçeyim,tartayım,biçeyim güzide sınavımızla dimi ama? :)

Senin de söylediğin gibi Ceren kimseyle kıyaslama yapmıyorum çünkü nerdeyim,ne durumdayım bunu biliyorum ve öncelikle kendi eksikliklerimi gidermeye çalışıyorum.Gerçekten önemli olan kendini bir adım öteye taşımak...

Sana,bana,ona herkese ama herkese başarılar:)

CeReN dedi ki...

iölp sınavları tam bir saçmalık, kpss ayrı bi saçmalık... sanki bilgiden çok psikolojiyi ölçmeye yönelik sınavlar. Ancak bu saçmalıklara en çok dayanıklık gösterenler öğretmen olabiliyor heralde... buraya kadar geldik artık ya sabır diyip katlanıcaz polyanna misali :), emeklerimizin karşılığını da alacağımıza eminim er ya da geç :)

Silent Traveller dedi ki...

Ceren ve Mai, sanırım AÖF ingilizce öğretmenliği okuyorsunuz. Ne menem bir şeydir bilmem. Aslında ben de Anadolu üniversitesinden mezun oldum. Eğitim Fakültesi ingilizce öğretmenliği. Bizim de kendimize göre zorluklarımız vardı. Bizi dilbilim manyağı yapmışlardı. Hiçbir üniversitenin ELT bölümünde o kadar çok dilbilim dersi yoktu. KPSS ye gelince. Benim girdiğim dönemde(2001 temmuz) adı KMS idi.Öncesinde DMS idi. sadece 1 yıl böyle oldu sanırım. Nerdeyse formalite icabı girmiştim. elimi kolumu sallayarak sınava girdim egt. bil. den 101 doğrum vardı. müthiş ingilizce öğretmeni açığı vardı. yer beğenmeye uğraşıyorduk. sonra askerdeyken bir arkadaşın KPSS çalıştığını gördüm. Sorular kazık, konular eskiye göre daha kalabalıktı. Allah yardımcınız olsun.

CeReN dedi ki...

Evet Kıllanan Adam, yarısı örgün yarısı açık olan o tuhaf bölümdeniz :) Ne güzel bir meslektaş daha... :) Örgünlerle derslerimiz ve kitaplarımız aynıydı, içimiz dışımız Jeremy Harmer olmuştu. Bölümün saçmalığı, sınavlarda konunun özünü sormak yerine saçmasapan detayları sorup önümüze 70 barajını getirmesiydi ve daha birsürü şey... Çok şükür 4 yılda mezun oldum ama kpss'ye takıldım ve şimdi iölp'yi mumla arıyorum :)Şu dönemde öğretmenlik resmen karaborsa... kopya olayları, torpille 40 puan alıp atananlar... bu döneme denk gelmediğiniz için o kadar şanslısınız ki... Ne olduysa 2008 den sonra oldu, soru formatını değiştirdiler, ne dersaneler ne yayın evleri hala çözemediler bu formatı. Hakikaten Allah yardımcımız olsun...

Yorum Gönder